Vårnyheter jeg gleder meg til hos andre forlag

Det kommer ut mange spennende ungdomsbøker denne våren. Ja, jeg vet at «våren» har startet hos forlagene; de har tross alt bare to årstider: vår og høst. Jeg har sett på hvilke bøker jeg er spent på hos noen av forlagene. Dette er ikke alle ungdomsbøkene de gir ut, men det er de bøkene jeg er mest spent på. Dagens bøker kommer fra Vigmostad og Bjørke forlag, Fontini forlag, Kagge forlag, Front forlag og Mangschoug forlag.

Veronica Roth: Tobias’ historie – Four fra Divergenttrilogien har en egen bok og nå kommer den på norsk. Forventes 26. februar.

Yves Grevet: Øya (Meto #2) – planene er å lese Huset (bok en) i februar. Forventes i april.

Marie Lu: bok to i Legenden-trilogien  (jeg vet ikke tittelen). Er planlagt utgitt i mai.

Arven Dette er bok to i en serie, og siden jeg likte første boken vil jeg selvfølgelig lese bok to også. Nettopp utkommet.

Sommersverdet Rick Riordan har en ny bok, og nå er det den norrøne mytologien som står for tur! Allerede utkommet 🙂

Askefødt Kommer til å få tittelen Askefødt. Høres ut som en miks av noe middelalder og dystopi, med andre ord: ting jeg liker. Forventes i mars.

Hjerteløs og Hyper Jeg har foreløpig bare lest den første lille boken som er mer en introduksjon til serien enn en full bok. Likevel har jeg lyst til å lese disse to bøkene (må bare lese bok en og to i serien først). Dette er bok tre og fire i serien De4. Det virker til å være mye mobbing og sosiale medier i disse bøkene; interessante temaer. Bok tre forventes 15. februar og bok fire forventes 15. april.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..