Vårnyheter jeg gleder meg til hos Cappelen Damm forlag

Det kommer ut mange spennende ungdomsbøker denne våren. Ja, jeg vet at «våren» har startet hos forlagene; de har tross alt bare to årstider: vår og høst. Jeg har sett på hvilke bøker jeg er spent på hos noen av forlagene. Dette er ikke alle ungdomsbøkene de gir ut, men det er de bøkene jeg er mest spent på. Dagens bøker kommer fra Cappelen Damm forlag.

Det er en del av bøkene til Cappelen Damm hvor jeg ikke har forsider, så jeg ramser opp dem først (ja, dette forlaget har mange bøker jeg gleder meg til).

Tore Aurstad: Fangarmer – spenningsfortelling som fortsetter på en historie som Lovecraft skrev. Forventes i mars.

Levi Henriksen: Så lenge himmelen er over jorden – om en gutt som vet han snart skal dø og derfor vil lese mest mulig av ungdomstiden han har igjen til det fulle. Forventes i mars.

Tom Kristensen: Jakten (World of spycraft #2) – bok to i en serie; spenning om skyggesiden av sosiale medier. Forventes i februar.

Tina Trovik: Utenfor lyset – Spøkelser, ullene minner og et mysterie. Forventes i mai.

Neal Shusterman: Unwind (#1) og Unwholly (#2) – En serie hvor systemet høster organene og kroppsdelene til uønskede tenåringer; høres ut som en halsbrekkende historie hvor tre tenåringer prøver å overleve. Bok en forventes i mars og bok to forventes i mai.

En del av meg Om det å aldri ha møtt sin far, men få vite at han har to sønner, være halvt indianer og dra til USA for å finne halvbrødrene sine. Forventes i salg 1. februar.

Og Å flytte til et nytt land, å savne landet en kommer fra, identitet, ny i Norge.

Demonenes sang 1930-tallets Oslo, et urolig Europa, dverger og å prøve å redde et kongerike.

Byen bak murene Tre personer som forsøker å unnslippe hver sin ting mens klokka tikker… Forventes i salg 15. februar.

Half lost Tredje bok i hekse-serien om Nathan. Foreløpig har jeg bare lest første bok, men må få lest bok to så jeg kan lese denne når den kommer. Forventes i salg 21. mars.

Legg igjen en kommentar

