Ignite

Tittel: Ignite * (Defy #2)

Forfatter: Sara B Larson

ISBN: 978-0-545-83563-3

Vel, det var definitivt spenning og action i denne boka. Noe som gjorde at jeg bare brukte et par dager på å lese den. Første boka i serien er Defy, og tredje bok er Endure – som jeg har stående i bokhylla og gleder meg til å lese.

Alexa er fremdeles forelsket i kong Damien, men hun tror hun vet hva som er best for ham og kongeriket, så hun påstår at hun ikke elsker ham. Så når det kommer en ekstremt vakker kvinne til hoffet og gjør forsøk på å innynde seg hos kong Damien, går det mye lettere enn Alexa trodde. Hun føler seg såret. Det blir også litt ekstra action når et lik forsvinner og enkelte blir stadig mer mistroiske. Alt er ikke nødvendigvis sånn det virker ved første øyeblikk.

I denne boka kommer kvinnen Alexa mer fram, hun blir mer jentete og det gjør at hun føler seg ukomfortabel til tider. På mange måter er dette nytt territorie for henne og det gjør usikkerheten og utviklingen hennes troverdig etter min mening. Hun vet hvor hun står når det gjelder en del ting, men når det gjelder andre ting har hun ikke snøring på hva som skjer eller hva som forventes av henne. Siden det hele tiden er Alexa som forteller historien får vi et godt innblikk i tankene hennes. Hun er oppmerksom også når det gjelder andre, men likevel tidvis totalt i mørket her også. Det er en fascinerende kombinasjon jeg liker godt.

Siden dette er andre boken, og det er en tredje bok i denne serien, slutter denne med en viss grad av en cliff hanger. Heldigvis for meg har jeg tredje boken (Endure) i bokhylla.

(*Reklamelink)
Legg igjen en kommentar

