Timeless

Tittel: Timeless* (Parasol protectorate #5)

Forfatter: Gail Carriger

ISBN: 978-1-84149-987-1

Femte og siste bok i serien om Alexia Tarabotti. Etter min mening den morsomste av de fem bøkene i serien.

Jeg rett og slett elsker hele serien og kommer til å lese den på nytt. Det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det var med den som gjorde at jeg bare ikke egentlig vil slippe tak i den, men det kan ha noe med hvordan personen var skrevet. Alexia, Conall, Biffy, Lyall, Lord Akeldama, Floote, Prudence, Ivy, Madame Lefoux; de hadde alle sine særegenheter som gjorde at de passet sammen (og ikke passet sammen i enkelte tilfeller). Egypt, dronninger, mysterier, luftfartøy, vitenskap. Alt som gjorde denne boken og resten av serien til det den er.

Hvordan skal jeg klare å beskrive denne boken? Jeg satt i sofaen og leste og hylte ut i latter til stadighet; stadig flere ganger jo lenger utover i boken jeg kom. (glad jeg hadde lukket vinduene hvis ikke ville sikkert naboene begynt å lure på hva som skjedde hos meg) Jeg satt også med hjertet i halsen noen ganger, noe som var mer nervepirrende.

Om jeg skal klage på noe med denne boken var det at jeg skulle gjerne hatt litt mer av Lord Akeldama; på den annen side fikk jeg mer av Biffy, så det jevnet seg ut. Dessuten var dette siste boken i serien; fryktelig til bry når jeg gjerne vil lese mer om Alexia og alt som skjer. På den lyse siden; Carriger har flere serier i dette universet: The finishing school og The custard protocol.

(*reklamelink)
Legg igjen en kommentar

