Defy

Tittel: Defy * (Defy #1)

Forfatter: Sara B Larson

ISBN: 978-0-545-69546-6

Dette er andre gang jeg leser denne boka. Jeg likte den så utrolig godt når jeg leste den første gang, men det har tatt meg nesten to år før jeg har suset meg til å skulle lese de to neste bøkene i serien. Jeg har hatt dem i bokhylla en stund, men nå er endelig tiden inne; jeg skal lese Ignite (#2) og Endure (#3). Dermed «måtte» jeg lese denne om igjen; jeg klarer nemlig ikke å huske at som skjer i alle bøkene jeg leser (i alle fall ikke når det er godt over to år siden jeg leste den…).

Heldigvis likte jeg boka veldig godt denne gangen også. Alex/Alexa er er god hovedperson. For å overleve har hun vært nødt til å late som hun er gutt i flere år, og kun tvillingbroren hennes har visst om det. Siden det er en fantasybok er det både magi, krig og gode og onde konger. Alexa får også en utfordring som vakt – hun er en av vaktene til prinsen i kongeriket. Hun er også begynt å bli mer voksen, og med det kommer hormoner som gjør at hun plutselig ikke bare er den beste krigeren de har; hun må skjule at hun er mer enn det ser ut som. Noe som ikke blir enklere ved at hun plutselig begynner å se litt mer på det annet kjønn…

Alt er ikke som det fremstår i starten og være vakt for en prins er ikke alltid den enkleste jobben, hvertfall ikke når prinsen er en dust. Takk og pris for at blant annet Alexa ikke er en endimensjonal karakter; det er mer med henne enn det det blotte øyet kan se.

Totalt sett en bok jeg koste meg med, og hvor jeg endelig skal lese de to andre bøkene i serien.

(*Reklamelink)
Legg igjen en kommentar

