Kjære søndag

Det har blitt lite lesing denne uka; fikk en sørgelig beskjed som satte meg ut lenge. Livet går videre og tristheten ligger ikke som en like tykk tåke over meg lenger. Siden det er viktig med balanse, var det godt å gjøre noe jeg har ventet på en stund i går. Endelig kjøpt nye klesskap og tatt ned de gamle. Mye som skal gjøres før de nye settes opp, men det er greit å jobbe med noe når jeg vet hvordan slutter blir.

The number one reason most people don’t get what they want is that they don’t know what they want.

Boken jeg startet å lese forrige uke har jeg foreløpig ikke fortsatt med, jeg startet på en ny bok i stedefor. Så dagens smakebit kommer fra boken Secrets of the millionaire mind * av T. Harv Eker.

In every forest, on every farm, in every orchard on earth, it’s what’s under the ground that creates what’s above the ground. That’s why placing your attention on the fruits that you have already grown is futile. You cannot change the fruits that are already hanging on the tree. You can, however, change tomorrow’s fruits. But to do so, you will have to dig below the ground and strengthen the roots.

Ja, denne boken er i hovedsak om økonomi og det å blir rik, men jeg leser den på min egen måte. Heldigvis er det mange måter å lese en og samme bok på. Jeg leser den til en viss grad om økonomi, men også til en grad som livsvisdom. Om du vil endre noe i livet ditt er det en fordel å vite hvor du er og hvor du vil (det er lov til å bruke tid på å finne ut dette; det er i alle fall det jeg har gjort). Det er også en fordel å fokusere på måten å gjøre ting på, ikke kun resultatet – det er et sitat (som jeg ikke vet hvor kommer fra) som sier det på en god måte:

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

(*reklamelink)

Legg igjen en kommentar

