The slow regard of silent things

Tittel: The slow regard of silent things*

Forfatter: Patrick Rothfuss

ISBN: 978-1-473-20932-9

Noen bøker har ikke en actionfyllt, superspennende historie i seg. Noen bøker har en historie som er langsom, vakker, unik og som rett og slett bare føles riktig. The slow regard of silent things er av den sistenevnte varianten: vakker, unik og riktig.

I utgangspunktet leste jeg denne boken på grunn av lesesirkelen jeg er med i, selv om jeg lenge har hatt lyst til å lese serien The kingkiller chronicles av Patrick Rothfuss. Noe av grunnen til at jeg har ventet med det er fordi det foreløpig bare er kommet ut to bøker i serien, og jeg tror det skal bli en trilogi. Jeg forstår at det tar lang tid å skrive gode bøker på nærmere 1.000 sider, men hva med å gjøre den tredje boken litt kortere så den faktisk blir ferdig en gang? Ifølge Goodreads kom første bok ut i 2007, og andre bok i 2011, sånn sett burde tredje bok vært ute nå.

Det var jo ikke det jeg skulle si noe om nå, men tydeligvis var det det som ønsket å bli skrevet av meg (en skulle tro jeg kunne styre sånt selv).

Godt mulig jeg havnet litt vekk fra boken jeg nettopp leste fordi jeg ikke helt vet hvordan jeg skal formulere følelsen av den. Det var ikke en historie hvor mye skjedde, men det var personligheten til Auri og alt hun gjorde som gjorde at boken føltes riktig. Jeg følte meg hjemme i den boken, på en måte som er litt ubehagelig, men også trygg og komfortabel.

(*reklamelink)
Legg igjen en kommentar

