Wildefire

Tittel: Wildefire * (Wildefire #1) *

Forfatter: Karsten Knight

ISBN: 978-1-4424-2118-9

Det var lenge siden jeg lest noe om guder og gudinner, så når jeg kom over denne boken fant jeg ut at det var på tide å lese om det igjen. Ashline Wilde funderer på hvor søsteren befinner seg og i mellomtiden skjer det ting. Etter en hendelse på skolen Ashline går på, bytter hun skole og befinner seg plutselig på kostskolen Blackwood Academy. Det er en skole hvor enkelte elever har hemmeligheter og Ashline hører en stemme få andre hører.

Det er guder og gudinner fra ulike mytologier (som jeg gjerne skulle fått enda mer informasjon om), det er tenåringsdrama og kjærester, det er skole og en rektor. Det er action og ild. Det er evner som noen er mer komfortable med enn andre.

Misliker med boken:

  • Ikke nok informasjon om evnene
  • Eve Wilde – Ashline’s søster, hun er ikke helt stabil (eller snill)

Liker med boken:

  • Ashline Wilde – hovedpersonen, hun har egne meninger, men klarer også noen ganger å høre på andre.
  • Bruk av mytologi fra mange ulike steder (norrøn, polynesisk og egyptisk for å nevne noen)
  • Rektoren på Blackwood Academy

Boken var lettlest og akkurat det jeg hadde behov for nå. Dette er første boken i en trilogi, og etter min mening så fascinerende at jeg vil få tak i de to andre bøkene så jeg finner ut hvordan det går videre.

(*om du kjøper boken via denne linken får jeg en liten prosent, ingen ekstra kostnad for deg)
Legg igjen en kommentar

