Mortal heart

Tittel: Mortal heart* (His fair assassins #3)

Forfatter: Robin LaFevers

ISBN: 978-1-78344-178-5

Endelig har jeg lest tredje og siste bok i denne serien. Den har stått lenge i bokhyllen min og pekt nese til meg føler jeg. Heldigvis for meg er dette en type serie hvor det går greit om en ikke husker så mye fra de forrige bøkene i serien.

Hovedpersonen i denne boken er Annith, hun har levd hele livet i et kloster hvor hun har trent for å bli en leiemorder for den guden hun tilber. Det høres kanskje litt banalt ut, men det er så mye mer enn det. Å bli fortalt hvordan alt er, og ikke kunne gjøre noe med det enten en ønsker eller ikke fordi en ikke kjenner til resten av verden, er ikke så lett. I alle fall ikke når de hun har stolt på hele livet har gjort det rette begynner å gjøre ting hun stiller spørsmål ved. Hvem skal hun stole på? Hvem skal hun tro på?

Det er religion og politikk i en eneste stor smørje hvor det til tider er vanskelig å skille det ene fra det andre. Det er også vanskelig å vite hvem som er på hvem sin side og om de snakker sant.

Det er action og spenning, det er kjærlighet, det er vennskap, det er tro, det er politikk, det er å lære seg å stole på seg selv, det er å stille de riktige spørsmålene, det er å ta ansvar, det er svik og troskap, det er patriotisme, det er hemmeligheter, det er krig.

Alle tre bøkene i serien er tykke, men etter min mening er de alle verdt å lese.

(*om du kjøper boken via denne linken får jeg en liten prosent, ingen ekstra kostnad for deg)
Legg igjen en kommentar

