#Girlboss

Tittel: #Girlboss *

Forfatter: Sophia Amoruso

ISBN: 978-0-39916-927-4 (Portfolio/Penguin)

Jeg plukket opp denne boken fordi jeg liker å lese om sterke kvinner om har oppnådd noe. Forfatteren skriver om sitt liv, og hvordan hun har kommet dit hun er i dag. Eller, rettere sagt hvor hun var i 2014 når boken kom ut. #SelfMadeWoman

Denne typen bøker er for meg nesten alltid inspirerende, og denne boken er intet unntak. Hun gjorde litt av hvert, og endte tilslutt opp med et stort selskap som omsetter for mye penger og har mange ansatte. Det er fantastisk å lese om personer som får til det de ønsker. De som beviser at det viktigste er faktisk å gjøre noe, ikke bare sitte og vente på at noen skal gjøre noe for deg.

Kanskje er jeg ikke enig i alt i boken, men tanken bak det hele er en tanke jeg liker godt. Det er en tanke mange flere burde prøve på. Se sin egen verdi, skape sin egen arbeidsplass, jobbe hardt for å komme dit de ønsker og få en fantastisk utvikling på veien. Boken var lettlest og underholdende, og jeg skulle ønske at jeg hadde vært smart nok når jeg leste den til å merke av ting jeg likte god; setninger eller små avsnitt. Siden jeg ikke gjorde det har jeg en følelse av at jeg kommer til å lese denne boken om igjen om ikke så alt for lenge, så jeg kan da ta det smartere valget.

Forfatteren forteller om triste, tragiske, komiske, hektiske og morsomme episoder hun har opplevd gjennom livet. Det er en ting jeg blir litt usikker på hva jeg syns om; hun er et år yngre enn meg og har fått til så mye. Den litt kjipe følelsen med at jeg ikke har fått til så mye slo da selvfølgelig ut. Da er det viktig å huske på at jeg faktisk har gjort mye som hun ikke har gjort. Jeg har en utdanning (flere egentlig) og har holdt på jobber og ikke fått sparken. Selv om forfatteren og jeg omtrent er like gamle har vi hatt veldig ulike liv. Uansett er det inspirerende å lese om noen som har fått til så mye, og lært så mye på veien dit hun er i dag.

*Reklamelink
Legg igjen en kommentar

