Kjære søndag

Smakebit på søndag er et meme opprettet av Mari fra bloggen Flukten fra virkeligheten. En smakebit på søndag

Første eksamen i går, litt over en uke til neste eksamen…

20161211_110250Når jeg var liten elsket jeg å lage ting. Siden jeg også elsket bøker, fikk jeg innimellom hobbybøker.

Dette er dermed ikke en ny bok, men en jeg har hatt lenge. Jeg prøvde alltid ut noe av det som var i disse bøkene, men ofte likte jeg best å se på bildene for å få inspirasjon for så å gjøre min egen greie.20161211_110226

Jeg hadde en adventskalender som mamma lagde når jeg var liten, og når jeg kom i tenårene ønsket jeg noen ganger å gi noe tilbake til mine foreldre. Dermed tok jeg inspirasjon fra boken, og lagde en adventskalender til hver av mine foreldre. Det finnes nok ingen bilder, men boken hadde et veldig pent bilde av det jeg ville lage. Jeg kan også innrømme at min ikke ble like fin, men du kan tro mine foreldre var både overrasket og fornøyde 🙂

Har du noen gang lagd en hjemmelagd adventskalender til noen?

14 thoughts on “Kjære søndag

  1. Vad trevligt med egengjord adventskalender! 🙂 Jag är väldigt förtjust i att öppna luckor men har inte gjort eller fått någon och i år har jag inte någon adventskalender alls…

    Lik

  2. Så hyggelig å lage kalender til foreldrene dine! ❤ Jeg laget alltid kalender til sønnen min da han var yngre, men vi sluttet da han var noen og tyve. Nå er det barnebarnet mitt som får gaver 🙂 Jeg tror mannen min hadde vært veldig glad for adventsgaver, så kanskje jeg skal lage til ham neste år 🙂 Ha en riktig fin tredje søndag i advent!

    Lik

    • På slutten av tiden min mor lagde kalender til meg fikk jeg «helgekalender», dsv. bare ting i helgene, veldig hyggelig for meg, og mindre stress for min mor 🙂
      Noe av det jeg gav til mine foreldre var husarbeid; ta oppvaska, ordne med klesvask, lage middag en dag 🙂
      Ha en fin advenstssøndag du også!

      Lik

Legg igjen en kommentar

