The talented Mr. Ripley

2284840 Tittel: The Talented Mr. Ripley

Forfatter: Patricia Highsmith; retold by Kevin Hinkle

ISBN: 978-1-4058-8253-8

Serie: Penguin readers level 5

Ja, jeg har lest en lettlest engelsk bok. Ikke fordi jeg ikke klarte å lese den fullstendige utgaven, men jeg hadde rett og slett ikke tid ved siden av skolen. Jeg ville være sikker på at jeg rakk å lese ut boka før jeg skulle på lesesirkelen jeg er med i, siden det er denne boka vi skal snakke om. For øyeblikket angrer jeg litt, jeg skulle ønske at jeg hadde lest den fullstendige utgaven…

Jeg likte boka veldig godt. Tom Ripley var ikke alltid en bra person, men jeg syns han var en interessant utgave av et menneske. Jeg skulle ønske at jeg hadde kommet lenger under huden på ham – noe jeg sikkert hadde gjort om jeg ikke hadde lest lettlestversjonen. Jeg skulle også ønske at jeg hadde fått litt mer innblikk i de andre karakterene.

Med andre ord: jeg har virkelig lyst til å lese den fullstendige versjonen en gang, og jeg vil, snart!? 🙂 (dessuten er denne boka en av bøkene på 1001-lista, men jeg føler ikke at den lettleste versjonen teller mot det målet…)

Legg igjen en kommentar

