The inquisition

The inqusition Tittel: The inquisition (Summoner #2)

Forfatter: Taran Matharu

ISBN: 978-1-444-93326-0

Vi møter igjen Fletcher ett år etter der forrige bok (The novice) sluttet. Han har sittet innesperret uten noen form for rettssak i ett år. Nå er tiden inne. Det blir rettssak, han møter igjen personer fra før han ble sperret inne. Noen blir han glad for å se, andre ikke fullt så mye…

Hvordan beskrive denne boka på en enkel måte? Vel, mye action, en del mer om mana og demonenes deres, politikk og vennskap, og ja selvfølgelig: en stor oppgave. Det er tross alt fremdeles et stort orc-problem i Hominum. Dessuten er ikke alle den de nødvendigvis gir seg ut for å være.

Jeg likte utfordringene Fletcher og hans bekjente fikk. Jeg likte Blue og jeg er spent på om det er en del av historien vi kommer til å få vite mer om i neste bok. Når kommer neste bok forresten? (ja, jeg vet at denne boka kom ut i år..) Ifølge Goodreads.com kommer tredje bok til å hete The battlemage, og så vidt jeg kan se skal den komme ut 4. mai 2017 – det er lenge til det.

Når det gjelder karakterene i boka er de vi blir kjent med godt utviklet, mens andre (blant annet de Fletcher ikke liker så godt) er mer flate – det kan ha en sammenheng med at vi rett og slett ikke blir kjent med dem. Jeg håper dessuten at tredje boka går mer inn på demonene og hvordan det fungerer.

Legg igjen en kommentar

