2 år!

Første innlegg ble postet på denne bloggen 6. november 2014 (!)

Grunnen til at jeg startet denne bloggen var fordi jeg ville skrive om de norske bøkene jeg leste på norsk. Jeg hadde nemlig en engelskspråklig bokblogg først, men en del av bøkene jeg leste hadde norsk som originalspråk og de var ikke oversatt til andre språk.

I starten hadde jeg begge bloggene, men etter en lang stund, og mye tanker, ble det til at jeg avsluttet den engelske bloggen. En stund etter det igjen begynte jeg å poste mer regelmessig på denne bloggen, mine tanker om bøker ble postet stort sett hver tirsdag og fredag. Selvfølgelig med en liten smakebit på søndag innimellom 🙂

Jeg elsker historier, og jeg liker å gjøre et forsøk på å huske hva jeg har ment om bøker jeg har lest. Om noen andre kan ha nytte av det, eller vil snakke med meg om bøker jeg har lest, har lyst til å lese eller aldri har hørt om – ja, da er jeg strålende fornøyd!

Før ville jeg aldri sendt mail til et forlag for å forhøre meg om når en bok kom i salg eller om når neste bok i en serie kom. Etter å nå ha blogget en stund gjør jeg det, og forlagene er flinke til å svare utfyllende og raskt. (Om det var noe jeg kunne ønske fra forlagene ville det for enkelte av dem vært å gjøre nettsidene sine enklere å finne fram på, lettere å søke etter nye bøker på.)

Det er ikke massive mengder med trafikk på denne bloggen, men jeg håper at de som kommer innom får noe hyggelig/nyttig/nye boktips ut av det. Jeg er ikke best på å legge igjen kommentarer på andre blogger, men det skjer en ekstremt sjelden gang (føl deg utvalgt!).

Merker nå at dette mest er en markering for meg selv, for at jeg har holdt på i to år allerede. Selv om det er noe mindre lesing for tiden siden jeg studerer ved siden av full jobb, så gjør jeg så godt jeg kan for at bloggen fremdeles skal bli oppdatert med alle bøkene jeg leser. 🙂

Håper alle har lest noe i det siste som de har kost seg med.

Fortell meg gjerne hva favorittboken din er!

2 thoughts on “2 år!

Legg igjen en kommentar

