The call of Cthulhu

The call of Cthulhu and other weird stories Tittel: The call of Cthulhu

Forfatter: H.P. Lovecraft

Grunnen til at jeg leste denne historien var fordi jeg ville lese Fangarmer av Tore Aurstad. Det står nemlig bak på den boka at det er historien om det som skjedde videre etter Lovecrafts historie.

Jeg har aldri lest noe av Lovecraft før, men jeg har hørt at han skriver skrekk, grøss og horror. Dermed hadde jeg store forventninger til denne historien. Jeg burde ha lært til nå at grøss før i tiden; historien ble tross alt skrevet på midten av 1920-tallet. For å være ærlig så ble jeg ikke imponert, jeg syns hele den korte historien var kjedelig. Jeg er likevel spent på boken til Aurstad, og skal lese det som neste bok, noe sier meg at den forhåpentligvis er mer spennende.

Legg igjen en kommentar

