Kjære søndag

Smakebit på søndag er et meme opprettet av Mari fra bloggen Flukten fra virkeligheten. En smakebit på søndag

I en periode deltok jeg hver søndag, men nå blir det lite av det på grunn av studier. Omtrent det eneste jeg har lest i det siste er pensum i bedriftsøkonomi, men jeg tenkte at dere skulle slippe å lese det her. Derfor vil jeg dele fra en bok som jeg likte så godt når jeg leste den på norsk at jeg kjøpte den på engelsk kun for å ha en unnskyldning til å lese den om igjen 🙂

station-elevenPå norsk har boka fått tittelen Fordi overlevelse ikke er nok. Den engelske tittelen er Station eleven og den er skrevet av Emily St. John Mandel. Den har også vunnet en pris: The Arthur C. Clarke award – book of the year i science fiction.

Now that he’d stopped walking, Jeevan was cold. His toes were numb. All the magic of the storm had left him, and the happiness he’d felt a moment earlier was fading. The night was dark and filled with movement, snow falling fast and silent, the cars parked on the street swelling into soft outlines of themselves. He was afraid of what he’d say if he went home to Laura. He thought of finding a bar somewhere, but he didn’t want to talk to anyone, and when he thought about it, he didn’t especially want to be drunk. Just to be alone for a moment, while he decided where to go next. He stepped into the silence of the park.

En god bok kan ikke deles for ofte.

Hvilke bok anbefaler du ofte til andre?

26 thoughts on “Kjære søndag

    • Har ikke kommet så langt i den engelske utgaven enda, men husker at jeg syntes at språket var veldig poetisk på norsk. Så langt er jeg noe mer distansert fra den engelske. Jeg er mer vant til å lese engelske ungdomsbøker enn voksne bøker, så det kan ha noe med saken å gjøre.

      Lik

Legg igjen en kommentar

