Blood prophecy

Blood prophecy Tittel: Blood prophecy (Drake chronicles #6)

Forfatter: Alyxandra Harvey

ISBN: 978-1-4088-3669-9

Dette er sjette og siste boka i serien The Drake chronicles. Jeg leste de fire første bøkene i serien siste halvdel av 2011, bok fem leste jeg i starten av 2013, og nå har jeg endelig fått lest sjette og siste bok. Bedre sent enn aldri – er det ikke det det heter?

Jeg husket faktisk noe fra de andre bøkene; med det mener jeg at jeg kjente igjen navnene på en del av karakterene og personlighetene deres. (imponerende med tanke på hvor lenge siden det er jeg leste de første bøkene). Jeg må virkelig bli bedre på lese serier mer sammenhengende. Denne boka hopper rett inn i historien hvor femte boka sluttet – vil jeg tro i alle fall – akkurat det husker jeg ikke (det er litt for lenge siden…). Det er tydelig at det er noe som ikke stemmer med Solange. Lucy er som vanlig midt i alt sammen, Kieran er heller ikke så langt unna. Denne gangen er det flere av medlemmene i Drake-familien som står i sentrum. Det er familiehemmeligheter, det er magi, det er vennskap og kjærlighet og det er selvfølgelig kamper på liv og død. Det er å vite hvem som er de gode og hvem som er de onde – du kan tross alt ikke basere en slik avgjørelse på hvilken rase personen er. Det fins gode og onde personer både blant mennesker, vampyrer og andre.

Alt i alt syns jeg dette var en god slutt på en serie 🙂

Legg igjen en kommentar

