The world between two covers

The world between two covers Tittel: The world between two covers

Forfatter: Ann Morgan

ISBN: 978-1-63149-067-5

Jeg hørte om denne boka fra en låner på biblioteket; hun hadde hørt om prosjektet til forfatteren bak boka om å lese en bok fra hvert land i verden. Det var det jeg trodde boka kom til å handle om; alle bøkene hun hadde lest. Jeg tok feil.

Boka handler om forfatterens personlige reise, og alt hun tenkte rundt denne lesingen. Hvordan hun fikk kontakt med, og hjelp fra folk over hele verden. Hvordan ting noen ganger stoppet opp, og hvordan internett og global kommunikasjon hjalp henne med å gjennomføre prosjektet sitt.

The choices we make in the next few years will control nnot just the stories that come into our orbit, but how we read them too. Ultimately, they will decide whether the technology we live through opens our minds or locks us ever more tightly into our own little worlds.

Det var en interessant bok, men jeg brukte lang tid på den. Det er det nok to grunner til; 1. jeg trodde den skulle handle om bøkene; og 2. en fagbok på engelsk? det er det lenge siden jeg har lest…

Mye i denne boka kunne jeg nok lest enda saktere for å få med meg mer, for å huske mer av. Kunne kanskje faktisk også tenkt meg å kunne lese et kapittel for så å diskutere innholdet, men det har jo ikke skjedd. Jeg er nok en litt «latere» leser enn Morgan, jeg leser det som er tilgjengelig for meg – resten hopper jeg elegant over. Ikke fordi jeg ikke vil lese det, det er garantert masse interessante bøker der ute, men jeg har uansett ikke tid til å lese alle bøkene jeg ønsker; så jeg trenger jo ikke gjøre problemet værre :p

20160626_113035

Legg igjen en kommentar

