Storbynetter

Storbynetter Tittel: Storbynetter

Forfatter: Pål-Erik Winther

ISBN: 978-82-690280-0-3 (Umbrella forlag)

Nok en bok jeg kom over tilfeldig på jobb. Det første jeg tenker nå som jeg er ferdig med å lese boka er at forsiden er veldig dekkende for innholdet i boka. Jeg tenker at det er noe av styrken til gode omslag, den sier noe om hva boka handler om, hva en kan forvente av historien.

Hovedpersonen Chris endrer seg mye i løpet av boka. I starten er han en landsens gutt som endelig har fått starte på et stort universitet i en stor by, i slutten av boka, vel… det kan jeg jo ikke si noe om 🙂

Det er vennskap, kjærlighet, unge og gamle folk, politikk, historie, religion og myter. Det er intriger, uenigheter og mørke. Det er Chris som står og ser utover alle lysene i byen han nå bor i. Det er romkamerater, søte jenter og utrolige ting.

Boka hadde etter min mening en rolig start som gav meg tid til å skikkelig synke inn i boka. Intensisteten tok seg opp utover, og selv om jeg gjettet et par viktige detaljer var ikke sluttet en jeg helt hadde forutsett for å si det sånn.

Desverre var det litt skrivefeil og manglende tegnsetting enkelte steder i boka – noe som gjør at jeg faller ut av historien enkelte ganger. Jeg er ikke verdensmester i det selv, men her på bloggen tenker jeg at det er annerledes enn det er i en bok…

Alt i alt likte jeg nesten hele historien (de siste 5-10 sidene skjedde det noen ting som jeg ikke kom helt overens med; så slutten var ikke favoritt, men historien til Chris fascinerte meg).

Legg igjen en kommentar

