Silber: drømmenes andre bok

Silber Andre bok Tittel: Silber: drømmenes andre bok (org. Silber. Das zweite Buch der Träume)

Forfatter: Kerstin Gier; oversetter: Rune R. Moen

ISBN: 978-82-05-46254-0 (Gyldendal)

Det er over et år siden jeg leste første boka i serien, så var glad jeg hadde skrevet om den her. Det hjelper jo på hukommelsen, selv om det ikke er like godt som å lese boka på nytt.

Jeg husker at jeg likte første boka veldig godt; desverre syns jeg denne boka ikke kommer lenger opp enn grei. Jeg liker fremdeles søskenforholdet mellom Liv og Mia; Florence er fremdeles irriterende; det samme med Okerbeistet. Henry, Grayson og Lottie er fremdeles karakterer jeg syns godt om. Anabel og Arthur er fremdeles gale…

Det er selvfølgelig masse som foregår i drømmeland i denne boka (jeg mener, det sier seg selv med tanke på undertittelen på boka). Det er små, søte scener, men det er også gale og ikke hyggelige scener, blant annet et par med Mia og at hun går i søvne… Dessuten, Mr. Snuggles…

Så vidt jeg kan skjønne er dette en trilogi, men siste boka er foreløpig ikke oversatt til norsk. Jeg kommer nok til å lese siste boka også, rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvordan historien slutter. For på mange måter føltes denne boka veldig som en midtbok – den tar opp noen av de løse trådene fra første bok og gjør klar noen løse tråder til neste bok, og selv om den hadde et eget plot, var det desverre ikke noe jeg ropte høyt hurra for 😦

Likevel tror jeg at jeg kommer til å fortsette å lese bøker av Gier, rett og slett fordi hun har en flyt i språket som gjør bøkene lette å lese og med enkelte scener som er godt beskrevet.

Legg igjen en kommentar

