En del av meg

En del av meg Tittel: En del av meg

Forfatter: Maren Engelschiøn

ISBN: 978-82-02-49867-2 (Cappelen Damm)

Sitter og lurer på hva jeg mener om boken; ikke fordi den var dårlig, det var en god historie, men jeg fikk aldri ordentlig kontakt med Ida, hovedpersonen. Det var interessant å høre om hennes reise for å finne familie; den delen hun aldri har møtt, men likevel er en del av henne siden hun er kvart indianer. Det var interessant å høre en del av historien til Paul. Det å bli kjent med noen av kulturforskjellene mellom Norge og USA; spesielt når det gjaldt journalistikken – var kanskje noe av det jeg likte best med boka.

Boka var lettlest og for meg så fløyt språket godt. Selv om hendelsen med Paul og et par andre hendelser var dramatiske, kjennes det ikke ut som denne boken kommer til å bli hos meg lengst. Hva jeg syns om bøker blir påvirket av humøret, været og hvilken bok jeg leste ut før jeg startet på enste. Jeg leste boka Hva er greia? før denne, og den gav meg #allthefells – så det var kanskje litt urettferdig mot denne?

Likevel er dette en bok jeg kan anbefale til mange, det var en interessant historie. Det var indiandere (og en cowboy), det var dramatikk, det var press fra familie om å være perfekt (kan tydeligvis gi bieffekter som ikke er lure), det er hemmeligheter og løgn, det er nye vennskap og kanskje noe mer 🙂

Legg igjen en kommentar

