Hva er greia?

Hva er greia Tittel: Hva er greia? (org. The one thing)

Forfatter: Marci Lyn Curtis; oversetter: Stian Omland

ISBN: 978-82-05-48736-9

Greia er #allthefeels som det heter på engelsk. Jeg hadde en ide om noe, og OMG!

Jeg hadde tenkt å sette meg ned å bare lese litt mer i boka før jeg skulle lage meg noe mat, det neste jeg vet er #allthefeels og at det er nesten to timer senere, jeg er supersulten, men det er underordnet følelsen av at hjertet mitt er blitt tråkket litt i stykker (det er dessuten prøvd reparert, men likevel er det så mange sprekker i det akkurat nå). Jeg skriver dette idet jeg har lest ut boka for jeg må bare få det ut. Noen bøker rører mer ved følelsene enn andre, og dette er (tydeligvis) en av dem for meg.

Jeg sank ned i boka og forsvant litt – på en god måte. Språket bygger oppunder den utrolig gode historien som er full av følelser; glede, sorg, trishet, latter, nostalgi… Det kan jo være det endrer seg når det går litt tid etter at jeg har lest ut boka, men akkurat nå føler jeg meg bare litt tom, på den best mulige måten jeg gjør når jeg har lest noe fantastisk 🙂

Hva var det som gjorde boka så spesiell for meg? Historie? Menneskene? Utfordringene? Relasjonene? Følelsene? Frustrasjonen? Smilene? Jeg tror det var kombinasjonen av alle disse tingene, måten de var satt sammen på og følelsene alt vakte i meg når jeg leste det.

En nydelig bok!

Legg igjen en kommentar

