Alt som teller

Alt som teller Tittel: Alt som teller

Forfatter: Ingrid Ovedie Volden

ISBN: 978-82-03-25987-6

Dette var en av vårens nye bøker jeg var spent på. Den er ikke så tykk, bare 200 sider, så den gikk raskt å lese for meg. Første tanken jeg hadde når jeg hadde lest ut boka var: åh, så søt den var 🙂

Boka handler om Petra som har det Steffen kaller for «magisk tenking». Steffen er karen fra PP-tjenesten Petra må snakke med etter at hun kaster opp over pulten første skoledag i 7’ende klasse. Grunnen til at Petra kastet opp var tallet Pi – et tall som aldri slutter.

Melika og Chris er bestevennene til Petra, og de har alle sine ting de strever med. Hele historien blir fortalt fra Petra sitt synspunkt, noe som gjør at vi ikke blir like godt kjent med de andre. Vennskapene går litt opp og ned, noe som er ganske vanlig. Det er en liten (stor?) ting i slutten av boka som ikke er så troverdig; bortsett fra det så tror jeg på boka. Jeg liker at realistiske bøker faktisk er realistiske 🙂

Det var et par ting med språket som ikke var helt mine favoritter, men det var helt greit. (så vidt jeg vet er dette en debut, så jeg er spent på neste bok) Alt i alt likte jeg boka godt 🙂

Legg igjen en kommentar

