Fracture

Fracture Tittel: Fracture (Night school #3)

Forfatter: C. J. Daugherty

ISBN: 978-0-349-00171-5

Tredje boka i serien, jeg gleder meg til å lese de to siste også! Spenningen holder seg godt gjennom hele boka. Allie lager nok en gang litt problemer og det skjer også mye som ikke nødvendigvis er hennes feil. Nathaniel vil ha tak i Allie, og han skygger ikke unna å skade folk for å få det til.

Heldigvis for Allie har hun fått gode venner på Cimmeria som hun stoler på, og som er villige til å hjelpe henne. Denne lille gruppen gjør ting på sin egen måte, men det er ikke alt som går helt som forventet. Isabelle og Raj prøver å styre ungdommene, men siden de ikke deler all informasjon, er dette en smule vanskelig til tider…

I denne boka får vi  endelig litt mer bakhistorie både om familien til Allie og hvorfor Isabelle og Nathaniel er på motsatte sider. Nettverket og makten til dem alle ser ut til å bare vokse mer og mer etterhvert som historien rulles ut. Gjennom boka er det også en undertone av en kjærlighetshistorie; ikke akkurat et trekantdrama, mer som at Allie er usikker på mange ting. Ofte kan trekantdramaer bli slitsomme og like så mange andre, men jeg syns ikke dette er et helt tradisjonelt trekantdrama – noe som gjør at jeg liker det godt. Det handler om å vokse opp; bli mer sikker på hva de selv vil og hva de vil i forhold til andre.

Vennskapene i denne boka blir satt på en del prøver, noen av vennskapene endrer seg – noe som er helt naturlig når en vokser opp – mens andre fortsetter å være omtrent som de alltid har vært. Det er en av tingene jeg likte med denne boka, vi blir bedre kjent med mange av de andre karakterene; også noen en ikke ville forvente. Det er noen overraskelser (i alle fall for meg).

For meg var dette en spennende historie med godt driv som gjorde boka rask å lese, og jeg gleder meg til å fortsette med serien (jeg skal bare lese 10-15 andre bøker først… :p )

Legg igjen en kommentar

