Demonenes sang

Demonenes sang Tittel: Demonenes sang (Villstjerne-trilogien #1)

Forfatter: Chris Tvedt

ISBN: 978-82-02-49100-0

Forlag: Cappelen Damm

Dette var en av vårens bøker som jeg gledet meg til å lese. En kan aldri vite helt sikkert hva en får i en bok, selv etter å ha lest baksideteksten, men at jeg likte denne boka og nå venter på neste bok er helt sikkert.

Jeg må innrømme, etter å ha lest boka, at jeg ikke følte at forsidebildet passet helt til innholdet (selv om det var et fint bilde).

Thorgil, tretten år, bor sammen med moren sin i Oslo i 1936. Han har aldri visst hvem faren er, men så blir han sendt bud på av denne mannen han ikke egentlig aner hvem er. Hans reisefølge (Balto og Timor), nekter å si noe om faren hans, bare at han vil finne ut av det når de kommer fram til Tien Shan. Det er lureri, vennskap, farlige ting som skjer og uventede ting som har med stein å gjøre.

Jeg likte Thorgils karakter, hans stahet, mot og vilje til å prøve nye ting. Hans reisefølge, Balto og Timor var det derimot vanskelig å bli godt kjent med, de ble desverre litt flate. Det samme skjedde desverre med Adelthon. Lin derimot, selv om jeg ikke følte at jeg ble godt kjent med henne likte jeg mysteriumet som fulgte med henne og jeg gleder meg til å finne ut mer om henne. Spesielt er jeg nysgjerrig på hva det er med øynene hennes…

På en måte føler jeg at denne boken godt kunne stått alene, men jeg er likevel glad for at det står det skal bli en trilogi. Jeg kommer til å vente i spenning på å bli bedre kjent med flere av karakterene og finne ut mer om den verdenen som Tvedt har lagd 🙂

Legg igjen en kommentar

