Miss Independent

Miss independent Tittel: Miss Independent

Forfatter: Eirín Kristiansen

ISBN: 978-82-7900-789-0 (Pantagruel forlag)

Ja, da har jeg også lest en blogg-bok. Denne bestod av litt av hvert, hummer og kanari: blogging, selvtillig, skjønnhet, velvære, New York, økonomi, reise, interiør og oppskrifter.

Jeg har aldri vært innom bloggen til Kristiansen, så den kan jeg ikke si noe om – og derfor heller ikke sammenligne med boka. Boka var lettlest, med masse tips gjennom hele boka. Veldig mye selvsakte ting syns jeg, men selv om ikke jeg syns alt var like interessant, er det garantert noen andre som syns det er spennende lesning. Boka valgte jeg å lese fordi det er snakket så mye om blogger og bøkene de gir ut i det siste, så tenkte jeg skulle prøve meg på en liten smakebit.

Boka i seg selv var laget med et glanset og tungt papir – med tanke på at boka var på under 300 sider, ble den nesten litt tung. Jeg er imponert over at en så ung kvinne har klart å jobbe seg opp på måten hun har gjort i mediet hun har valgt, det skal hun ha skryt for syns jeg. (Litt småsjalu blir jeg nok også, jeg mener, hun har blogging som jobb – min blogg er bare en hobby, men siden den handler om bøker kommer jeg nok aldri til å komme til et punkt hvor jeg faktisk får penger for å skrive her.)

Boka var dessuten full av bilder og det er tydelig at hun jobber for å ta bra bilder som gjør seg på bloggen (og nå i bokform). Teksten var lett og ledig, og jeg vil tro at boka treffer mange av de som leser bloggen hennes (det er vel poenget også) 🙂

Legg igjen en kommentar

