Smakebit: Splintret

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

Leste ut en bok i går i det perfekte leseværet: grått og regn 🙂 Siden jeg ikke har startet på noen ny bok, kommer dagens smakebit fra boken jeg leste ut i går. Den boken var fascinerende, litt skremmende og underholdende.

Splintret

Ingen vet hvordan det skjer. Ingen vet hvordan det gjøres. Høstingen av fraggere er et hemmelig medisinsk ritual som forblir innenfor veggene til hver enkelt høsteklinikk i landet. Slik sett er det ikke så ulikt selve døden, for ingen vet hvilke mysterier som ligger hinsides dens hemmelige dører heller.

Hva kreves det for å fragmentere en uønsket? Det krever tolv kirurger som jobber to og to, og som kommer og går alt etter som når det er behov for deres medisinske spesialitet. Det krever ni kirurgassistenter og fire pleiere. Det tar tre timer.

Dette er første bok i en serie; og jeg gleder meg til å få lest neste som heter Spleiset.

Leser du bøker basert på hva slag vær det er?

18 thoughts on “Smakebit: Splintret

  1. Jag känner att min norska är lite bristfällig och det känns som att jag missar ett viktigt ord här; fraggere. Det låter i alla fall som att det inte är något trevligt alls som görs med dessa fraggere 😉 Får nog ta och kolla upp denna.

    Lik

    • Fraggere er ikke et vanlig norsk ord; her er det et kallenavn på de som skal fragmenteres; dvs. uønskede tenåringer som brukes til høsting av organer og kroppsdeler… Måten det gjøres på virker helt grufull etter min mening; men jeg likte boka likevel 🙂
      PS. den er skrevet av Neal Shusterman og den engelske tittelen er unwind.

      Lik

  2. Denne har jeg akkurat fått i posten og jeg gleder meg til å lese den. Det høres ut som en bok med en helt ny ide. Jeg vet ikke noen som har satt abort så på spissen som det denne gjør. Ha en riktig fin sommer!

    Lik

Legg igjen en kommentar

