Mørk gjenfortelling

The sleeper and the spindle Tittel: The sleeper and the spindle

Forfatter: Neil Gaiman

Illustratør: Chris Riddell

ISBN: 978-1-4088-5964-3

Åh, så nydelige tegninger! og for en mørk tvist på historien 🙂

Jeg har ikke lest mange bøker av Gaiman (enda, det kommer!), ei heller har jeg bladd gjennom mange bøker som Riddell har illustrert (har en jobb å gjøre her også). Jeg likte svart-hvitt tegningene utrolig godt, etter min mening utfylte og understøttet de historien som Gaiman vevde sammen på en utrolig god måte.

Historien om Tornerose ble med en gang litt annerledes; og det tok litt tid for jeg fant ut hvem dronningen var (ja, det er lenge siden jeg har lest noe særlig med eventyr). Jeg likte tvistene som var gjort, og jeg likte slutten. Det jeg ikke var så fornøyd med var hvor kort boken var og hvor raskt jeg leste den. Historien tok slutt alt for fort (men det er jo et tegn på at jeg likte den…).

En bok jeg gjerne anbefaler, husk bare å les sakte så du også rekker å nyte alle tegningene 🙂

Legg igjen en kommentar

