Filmtorsdag: Wild

Wild

Tittel: Wild; basert på boken med samme navn (boken ble skrevet av Chery Strayed).

Medvirkende: Reese Witherspoon

 

Jeg ble først oppmerksom på filmen, og fant så ut at den var basert på en bok. Så jeg kjøpte og leste boken, og nå har jeg også sett filmen. For en natur!!  Jeg tror nok ikke jeg hadde klart å gå en slik tur med en sånn sekk, men den naturen, å oppleve den? Åh, det skulle jeg gjerne gjort 🙂

Det er naturlig at det blir en del ulikheter mellom bok og film, og det var det her også; men det er helt ok, det er sånn det skal være tenker jeg. Reese Witherspoon er en (etter min mening) utrolig god skuespiller. Jeg liker hvordan hun viser frem de ulike følelsene som kommer i løpet av filmen. Dessuten liker jeg hvordan Cheryls minner er flettet sammen med resten av historien og naturen og alt rundt. Det er en nydelig film, både scenisk og følelsesmessig.

Når det gjelder bok vs film – da sier jeg som Ole Brum: ja takk, begge deler. (selvfølgelig lese boka først :p )

Så, nå er det egentlig bare å legge seg i litt trening, for så å gå ut på tur med stor sekk og store nok sko 🙂

Legg igjen en kommentar

