En bok som får meg til å ville gå på tur :)

Wild

Tittel: Wild: from lost to found on the Pacific Crest Trail

Forfatter: Cheryl Strayed

ISBN: 978-1-101-87344-1

Jeg er mektig imponert over historien til Cheryl; at hun gikk så langt uten trening og alene! Hadde ikke denne boken blitt filmatisert med Reese Witherspoon, er jeg ikke sikker på om jeg hadde visst om den. Det ville vært veldig synd! Dette var en bok jeg hvor jeg ville lese hele med en gang fordi den fascinerte meg; både Cheryls indre historie og det som skjedde i løpet av turen og menneskene hun møtte. På den andre siden ville jeg ikke at boken skulle ta slutt fordi jeg likte den så utrolig godt. Den gir et bilde av en lettere ødelagt, men utrolig sterk kvinne som mangler mål og mening med livet. Den gir inntrykk av at det umulige er mulig, at selv noe mange sier at en ikke burde eller at en ikke kan; at jo, det er mulig, du må enten være sta nok eller ha nok tro på deg selv. (jeg tror nok en kombinasjon av stahet og troen på seg selv kanskje er det beste).

Nå som jeg nettopp er ferdig med denne boken har jeg lyst til ut å gå tur. Bare ikke en så lang og utmattende tur helt alene, det føler jeg meg ikke tøff nok til…men jeg har tenkt tanken i flere år om at jeg har lyst til å gå hytte til hytte på Hardangervidda, og den lysten ble ikke akkurat mindre av å lese denne boken for å si det sånn.  🙂

Jeg innser at dette er en bok jeg kan fint kan lese flere ganger og kose meg med, rett og slett fordi det er mange ting jeg sikkert ikke fikk med meg på første lesning. Naturen, menneskene, utmattelsen og gleden ved å klare noe så stort, alt dette som gjorde boken til det den er – og som gjør at jeg gleder meg til neste gang jeg skal lese den 🙂

Legg igjen en kommentar

