Smakebit: Hva er greia?

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

Forrige helg var jeg i Oslo, så det ble ingen smakebit her, men jeg fikk kjøpt fire nye fantasy bøker… (lurer på når jeg skal få tid til å lese dem?). Det er sommer, sol og varmt og jeg liker å sitte i sola å lese 🙂 Når jeg føler meg omtrent halvkokt setter jeg meg inne og leser sånn at jeg ikke skal bli solbrent – husk solkrem!

Dagens smakebit kommer fra en bok jeg leste ut i går, men som jeg vil dele med flere. Grunnen er at den traff meg rett i #allthefeels…. Boken er skrevet av Marci Lyn Curtis, heter The one thing på engelsk. Den er oversatt til norsk av Stian Omland og har fått tittelen Hva er greia?

Det er ingenting som sier Se på meg, se hvor vakker jeg er mens jeg dør langsomt like tydelig som en blomsteroppsats. Når jeg tenker tilbake, innser jeg at det sannsynligvis var et slags dårlig tegn at Benjamin Milton sto ved siden av en bukett da jeg møtte ham for første gang. Jeg hadde tross alt vært blind i et helt halvår, og jeg hadde ikke truffet på en blomsteroppsats en eneste gang i løpet av den perioden.

Hva er greia

Jeg var en mester i å ignorere folk. Det var en av hobbyene mine. Pluss at det var en av de få bonusene ved å være blind. Vanligvis snakker fremmede til deg bare én gang før de gir opp, fordi de regner med at du er døv også. Eller for treg i hodet til å formulere et saklig svar.

Hovedpersonen Maggie er sarkastisk og herlig på en gang og Ben er bare gull.

Dagen i dag skal brukes til maling av terasse og selvfølgelig litt lesing 🙂

Hva leser du i dag?

18 thoughts on “Smakebit: Hva er greia?

  1. Det var en bok jeg ikke har hørt om. Jeg må lese litt mer om den. Det du skriver var iallefall fristende!
    Jeg tenker å lese i dag, i solen om jeg kan. Og ellers ikke gjøre noe særlig i det hele tatt 🙂
    Ha en riktig fin sommersøndag!

    Lik

Legg igjen en kommentar

