All the rage

All the rage Tittel: All the rage

Forfatter: Courtney Summers

ISBN: 978-1-250-02191-5

Dette er ikke en hyggelig bok å lese. Den tar opp viktige, alvorlige temaer. Historien gjorde meg sint, frustrert, oppgitt, trist, og likevel hadde den et par lyspunkter. #allthefeels

Romy har det ikke lett med ting som har skjedd. Hun er veldig opptatt av hvordan hun legger på den røde neglelakken og den røde leppestiftet sin. Jeg tenkte ikke så nøye over det i starten; hvordan hun forklarer utrolig nøyaktig hvordan hun gjør det med neglelakken. I starten tenkte jeg at hun var opptatt av det fordi hun var jente og likte den typen ting, men det var likevel noe som skurret…

Jeg skal ikke nekte for at Romy ikke gjør det lett for seg selv, men det er ingen andre som gjør det lett for henne heller… Jeg hadde lyst til å forsvinne inn i boken og finne flere av karakterene; spesielt noen av de voksen og filleriste dem til de fikk litt mer vett inn i hjernen (ja, jeg vet det ikke teoretisk sett det er mulig å riske tanker og forståelse inn i andres hjerner). Det er mange av dem som feier ting under teppet, skjuler ting eller rett og slett ignorerer ting som har skjedd fordi de nekter å innse at det er sant det som blir fortalt. De bestemmer seg for hvem som er den snille, uskyldig personen som aldri kunne gjøre noe sånt de blir anklaget for; den andre parten lyver! Hvordan kan de unngå å innse hva som er rett foran nesen deres? Er de redde for at sannheten vil ødelegge deres perfekte lille verden? (jeg vil tro svaret her er et høyt og rungende ja)

Before I tore the labels off, one was called Paradise and the other, Hit and Run. It doesn’t matter which is which. They’re both blood red.

Det er rykter, både av jevnaldrene, men også samfunnet rundt…

Jeg er glad jeg har lest boken, selv om jeg ikke kan nekte for at det var et par ting som er beskrevet som en del av meg bare hadde lyst til å hoppe over; kanskje nesten ignorere litt fordi det var ubehagelig? Det er både gode og vonde ting som skjer i verden, og denne boken har et par gode og mange vonde ting. Dette er en bok jeg tror ville ha godt av å bli diskutert, men jeg er ærlig talt ikke sikker på om jeg hadde klart å diskutere et sånt tema, det er for stort, for vanskelig, for alvorlig….

Legg igjen en kommentar

