The nine lives of Chloe King

The nine lives of Chloe King Tittel: The nine lives of Chloe King

Forfatter: Liz Braswell (writing as Celia Thomson)

ISBN: 978-1-4424-3570-4

 

For noen år siden så jeg en TV-serie som het The nine lives of Chloe King, den varte bare en sesong, noe jeg syns var irriterende da jeg likte den. Helt tilfeldig kom jeg over en bok i en bruktbutikk, den het akkurat det samme som TV-serien. Ja, jeg ble overrasket da jeg innså at serien var basert på boken, så jeg kjøpte den og nå har jeg lest den. En del ting er likt, men det er også mye som er ulikt. Boken var veldig lettlest; spesielt med tanke på at den består av tre bøker (The fallen, The stolen og The chosen). (Det som er irriterende akkurat nå er at boken jeg har er en «samlebok» med alle tre og Goodreads dermed bare regner den for å være en bok og ikke tre….)

Ting jeg ikke likte så godt med boken:

  • lite forklaring av Mai-kulturen
  • karakterene ble noen ganger en smule endimensjonale

Ting jeg likte med boken:

  • all spenningen
  • vennskapet mellom Chloe, Amy og Paul

Likheter med TV-serien

  • Chloe, Amy og Pauls vennskap
  • spenning og action

Ulikheter med TV-serien

  • Hvor kom Jasmine og moren fra?
  • Hvorfor var ikke Kim med i serien?

Jeg innser at jeg likte begge deler, både serien og boken, og nei, jeg kan ikke si at jeg likte den ene bedre enn den andre. Rett og slett fordi det er så mange ulikheter mellom dem; spesielt med mange av karakterene (både oppførselen deres og hvem som var og ikke var med). Det var generelt lett og gøy underholdning og akkurat det jeg trengte når jeg bestemte meg for at det var denne boken jeg ville lese akkurat nå 🙂

Legg igjen en kommentar

