Ingen er alene

Ingen er alene Tittel: Ingen er alene (Persefone #3)

Forfatter: Michelle Gagnon; oversatt av Rune R. Moen

ISBN: 978-82-05-44703-5

Forlag: Gyldendal

 

Dette er tredje bok i Persefone-trilogien, og ja, det er lenge siden jeg leste de to første bøkene (omtrent starten av 2014 tror jeg…). Så selvfølgelig husker jeg lite av de to første, bortsett fra at jeg syns de var spennende (noe som for så vidt er et godt utgangspunkt). Noa og Peter er på rømmen fra skumle personer som bortfører og eksperimenterer på ungdommer og barn. Utfordringen er jo at det ikke er så lett å stikke av, de blir funnet hele tiden – og de lurer på hvordan disse personene hele tiden klarer å finne dem.

Som vanlig tok det litt tid å komme inn i historien siden det er så lenge siden jeg leste de første bøkene, så kanskje det var derfor jeg syns det gikk til tider noe sakte i starten? Misforstå meg rett, det var mye «jakt» og spenning, men det jeg regner for den virkelige spenningen tok seg absolutt opp mot midten og spesielt slutten av boken (tradisjonell spenningskurve?) Jeg heier på Noa og Peter gjennom hele boken. Det var et par ganger, spesielt mot slutten av boka at jeg satt med hjerte i halsen, men det er jo det som gjør denne typen bøker til det de er 🙂

Dette var en god avslutning på en spennende trilogi (hvor enkelte voksne får passet sitt påskrevet…). Så nå har jeg lest ferdig denne serien; så litt nærmere målet med å lese ferdig noen serier i år 🙂

Legg igjen en kommentar

