Smakebit: Dark triumph

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

Wow, i dag blir det to bloggposter på samme dag (!). Det er fordi det er første i måneden, og da legger jeg alltid ut hva jeg ønsker å lese den kommende måneden (denne gangen har jeg nok vært litt i ivrigste laget…). For øyeblikket er det sol ute, men jeg sitter inne fordi jeg er forkjølet (trenger ikke gjøre det værre). Jeg nyter likevel sola fordi den varmer gjennom vinduet, jeg drikker te og leser på bok to i en serie av Robin LaFevers.

Dark triumph

There are twelve men altogether. Two kneel at the water’s edge, filling their water skins. Another is watering three of the horses, and a fourth is taking a piss by a tree. That is the only thing that saves us with such uneven numbers: that half of them have dismounted and are taking their leisure. That and Beast’s quick reflexes.

Det er lenge siden jeg leste bok en, men de kan i stor grad leses som frittstående. Det er tidvis brutalt, men den kvinnelig hovedpersonen, Sybella, er en sterk kvinne som er god til å håndtere ulike situasjoner.

Håper alle har en fin 1. mai! Fortell meg gjerne hva du leser i dag 🙂

22 thoughts on “Smakebit: Dark triumph

  1. Jeg er alltid imponert over dem som kan si hva de skal lese på forhånd. Jeg er en fryktelig impulsiv leser (med noen forsonende drag). Men hvis jeg lager meg en liste kan du være sikker på at jeg ikke kommer til å følge den 🙂
    Når det er sagt så låner jeg bøker fra biblioteket og de har selvfølgelig en leveringstid. Det klarer jeg 🙂
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    Lik

    • Jeg elsker å lage lister, så det er noe jeg koser meg med 🙂 Det hender jo at listen endrer seg i løpet av måneden, men overraskende ofte blir det som jeg har skrevet ned.
      Jeg har lånt masse bøker på biblioteket helt siden jeg var liten, og er vant til å lese i den rekkefølge bøkene må leveres inn… så det er en godt innarbeidet vane hehe
      Håper du også har en fin søndagskveld!

      Lik

Legg igjen en kommentar

