The girl with all the gifts

The girl with all the gifts

Tittel: The girl with all the gifts

Forfatter: M. R. Carey

ISBN: 978-0-356-50015-7

Boken i fem ord: hungries, Caldwell, Melanie, menneskeheten og bevegelser.

Denne boken hadde stått i bokhyllen min i nesten ett år før jeg endelig tok meg tid til å lese den, før det så jeg på den mange ganger før jeg faktisk kjøpte den. Det er ingen tvil om at det var noe med den som fascinerte meg!

Den er både brutal og naiv på samme tid. Det har nok noe med Melanie å gjøre, hun er tross alt bare omtrent ti år. Miss Justineau er min andre favorittkarakter fra denne boken. Hun er også Melanies favorittperson, noe som skaper enkelte uvanlige situasjoner gjennom boken. Melanie er nok også Justineau’s favorittperson, for dette er en av tingene som skjer når noen ikke gjør som Justineau ønsker…

Out of my way, Private, Justineau says quietly. Or your brains go public. (s. 182)

Boken er på 460 sider og selv om de var spennende, kunne den kanskje vært noe kortere? Ja, jeg skjønner at Hungries er farlige, men trenger det å bli sagt så mange ganger? På den annen side, det forsterker det at Melanie har lignende trekk…

Totalt sett en spennende bok, men spenningen de siste 30 sidene var nok det beste. Jeg vil likevel nevne at dr. Caldwell også gjorde noen imponerende trekk til stadighet; nysgjerrighet fremfor alt :p Jeg liker folk som er nysgjerrig, det gjør at jeg ikke føler meg så alene om det… Nysgjerrighet er bra (Melanie har det også). Alle avgjørelser som blir tatt i boken kan være livstruende, eller de kan overleve; noen ganger er det vanskelig å ta det riktige valget :p

Legg igjen en kommentar

