Det hjelper ikke å blunke

Basic CMYK

Tittel: Det hjelper ikke å blunke

Forfatter: Lene Ask

ISBN: 978-82-05-48621-8

Forlag: Gyldendal

Denne boken leste jeg som e-bok; uvant, men likevel gikk det kjapt  å lese boka. Dette var dessuten en av bøkene jeg var spent på denne våren (ja, det var en del av dem). Jeg likte godt vennskapet mellom Lilly og Are, men også Laura og Ismael var gode karakterer. Siden det er Lilly som forteller historien, er det henne vi blir best kjent med. Hun er den eneste vi blir ordentlig kjent med. Jeg syns de andre karakterene var litt flate, selv om Ismael vokste noe utover i historien.

Jeg syns det var en godt fortalt historie, men det er nok desverre ikke en bok jeg kommer til å huske lenge. Rett og slett fordi den ikke klarte å fange meg. Lilly følte seg sikker på enkelte ting i livet, men var usikker på andre områder; spesielt utseendet grunnet et arr i ansiktet.

Jeg klarer ikke helt å ha noen sterke meninger om denne boken og jeg tror det har en sammenheng med at jeg leste den som e-bok og ikke som papirbok. Jeg tror at e-boken gjorde at jeg ikke klarte å bli oppslukt av boken på den måten jeg vanligvis gjør 😦 Synd, men sant. Hadde jeg likt boken bedre som papirbok? Ja, det er jeg faktisk sikker på. Jeg hadde nok også husket mer av den (selv om jeg nettopp leste den ut, merker jeg at jeg mangler deler av den).

Med andre ord: jeg tror jeg holder meg til papirbøker 🙂

Legg igjen en kommentar

