Luka-trilogien #1 og #2

Sammen skal vi holde himmelen

Tittel: Sammen skal vi holde himmelen (Luka-trilogien #1)

Forfatter: Ellen Fjestad

ISNB: 978-82-516-8280-0

Denne boken fascinerte meg veldig i slutten av 2012 når jeg leste den første gang, nå har jeg lest den på nytt og den fascinerer meg fremdeles. Det er en utrolig kjærlighetshistorie. Gard og Luka er noe for seg selv, på en god måte. De står begge støtt på egne ben, men de står enda støere når de står sammen. De er likevel individualister som er vant til å klare seg selv. De er likeverdige. Det gir en god følelse av å lese om noen som er likeverdige fordi ofte er den ene sterkere enn den andre. De er en smule ukonvensjonelle, noe som blir ettertrykkelig bevisst et godt stykke ut i boken.

Grunnen til at jeg leste denne boken om igjen nå var fordi endelig kom bok to; denne har jeg da ventet på i over 3 år!! (mon tro om jeg må vente like lenge på bok nummer tre?)

Døgnfluedans

Tittel: Døgnfluedans (Luka-trilogien #2)

Forfatter: Ellen Fjestad

ISBN: 978-82-516-8081-3

Min første tanke når jeg hadde lest ut Døgnfluedans: Jeg MÅ HA bok nummer tre nå! Jeg innrømmer glatt at jeg ikke er den som er mest opptatt av miljø og politikk. Selvfølgelig kildesorterer jeg og resirkulerer der jeg kan, men sånn ellers? nei, ikke akkurat det jeg fokuserer på mest. Det kunne blitt slitsomt med så mye fokus på det i boken, men det ble ikke det. Det var bare veldig Luka. Jeg fikk dessuten vondt av farmoren til Luka, ikke noe jeg ønsker at mine besteforeldre skal gjennom. Så var det det med Gard, og deres kjærlighet til hverandre. Gard har nevnt Luka for moren, og han spurte henne (moren) en gang hva han kunne gi til en jente for å vise henne at han virkelig var glad i henne. Moren svar til Gard på det spørsmålet, bare, helt: #allthefeels (som det så fancy heter på engelsk; norsk versjon: #allefølelsene).

Boken er bare på rett over 200 sider og gikk fort å lese, men følelsen av boken kommer nok til å sitte i meg en god stund. Jeg har lyst til å filleriste både Gard og Luka. På samme tid har jeg lyst til at de bare skal få lov til å være sammen for evigheten fordi det er sånn det burde være.

Kan jeg være så snill og få bok tre nå med en gang takk? Det ville vært veldig fint 🙂

Begge bøkene ble vunnet fra forlaget i en konkurranse; takk 🙂

Legg igjen en kommentar

