Drømmen om Neboria

Drømmen om neboria

Tittel: Drømmen om Neboria (Nye verden #2)

Forfatter: Liv Eirill Evensen

ISBN: 978-82-8315-033-9

Forlag: Omnipax

Drømmen om Neboria er andre bok i en serie; første bok (Nemesis venter) leste jeg for en stund siden. Siden dette er andre bok i serien, kan det være at jeg spoiler noe av første bok (med andre ord: les videre på egen risk). (Jeg har lest mange bloggposter hvor jeg er blitt spoilet for tidligere bøker i en serie; ofte fordi det ikke blir sagt noe om at det er en serie eller hvilket nummer boken er – fryktelig irriterende.)

Area har store utfordringer i denne boken. Når hun våkner, er hun i live og det er de andre som var i gjeterhulen sammen med henne også. Noe ingen av dem helt forventet. Sebonia er ikke lenger landet de kjente, så hvordan skal de overleve? De trenger vann og mat. Heldigvis for sebonittene finnes det faktisk andre mennesker og mer verden enn bare Sebonia. Jeg likte hvordan Area hele tiden kjemper for det hun tror på. Jeg likte hvordan neboritten blir introdusert, og jeg likte mye av interaksjonen mellom de to gruppene med mennesker (selv om ikke alle alltid er like vennligsinnet innstilt – men det er jo tross alt sånn mennesker er). Jeg forstod derimot ikke helt poenget med De levende døde; hva var greia der?

Jeg er spent på om det kommer til å komme flere bøker i denne serien. Slutten på denne boken er i hverfall satt opp på en måte som gjør at det burde gå helt fint å fortsette serien. Bøkene er på under 200 sider, noe som gjorde at jeg leste dem ut ganske raskt – noen ganger liker jeg den typen bøker. De har en spennende historie som klarer å holde på interessen min gjennom hele boken, men de er likevel korte og raske å lese 🙂

Legg igjen en kommentar

