Huset (Meto #1)

Huset

Tittel: Huset (Meto #1)

Forfatter: Yves Grevet; oversatt av Thomas Lundbo

Forlag: Mangschou, 2015

Endelig fikk jeg lest denne (jeg har tross alt sagt jeg vil lese den siden like før jul… bedre sent enn aldri?). Dystopisk ungdomsbok med regler de ikke tør bryte av frykt for konsekvensene. Først må jeg bare få ut dette: coveret på boken, en smule gammeldags kanskje? ikke helt favoritten min i alle fall. Desverre får jeg si, for coveret har mye å si for om folk velger en bok fremfor en annen. Jeg tok meg heldigvis tid til å lese bak på boken for å finne ut av hva dette var for noe.

Historien starter brått og vi blir kjent med Meto fra første stund. Selv om mye av utviklingen i boken tok tid, var det likevel en spennende bok hele veien. Jeg kunne kanskje ønske at Meto vokste litt mer som karakter, men det kommer jo flere bøker i denne serien (trilogien?). Jeg syns boken var lettlest, og jeg er definitivt nysgjerrig på hvem Jove er. Jeg venter i spenning på bok to i serien, Øya 🙂

Legg igjen en kommentar

