Filmtorsdag: Big hero 6

Big hero 6

 

Tittel: Big hero 6

Annen info: spilletid: 1time 38 minutter; aldersgrense 7 år


En actionfylt eventyrkomedie som introduserer Baymax, en kjærlig og personlig helserobot som former et spesielt bånd med vidunderbarnet Hiro Hamada. Når en forferdelig hendelse leder dem rett inn i en farlig plan som truer hele San Fransokyo, må Hiro vende seg til Baymax og sine venner – adrenalinjunkien Go Go Tomago, den nevrotiske Wasabi, kjemiesset Honey Lemon og nerden Fred – og sammen danner de en gruppe uvanlige helter.


Jeg har sett noen disney animerte filmer i det siste. Dette er kanskje en av de beste med action, i alle fall etter min mening. Jeg tror at mange vil tenke at det er Hiro som er den største helten i denne historien, men for meg så var det Baymax som var stjernen. Ingen over, ingen ved siden. Forholdsvis tidlig i filmen mister Hiro broren sin på en meget plutselig og brutal måte. Heldigvis er Baymax ikke helt slått av (han er en robot).

Jeg hadde trengt min egen Baymax når jeg så på filmen, en egen robot som tok vare på meg når jeg ble opprørt, men også en jeg kunne ledd sammen med (selv om han mest sannsynlig ikke hadde skjønt så mye av den delen,  Baymax er tross alt «bare» en robot). Det er for så vidt ikke noe «bare» med Baymax. Alle burde ha sin egen Baymax!!

Som alle skjønner så jeg er ikke akkurat så veldig kritisk til denne filmen. Jeg syns den var helt fantastisk. Dessuten, Baymax var programmert til å aldri skade et menneske, men alltid å lege dem, hvor fantastisk og utrolig er ikke det? Det var en liten episode som gjorde dette veldig tydelig. En film jeg trygt kan anbefale til både små og store og alle imellom 🙂

Legg igjen en kommentar

