Filmtorsdag: Innsiden ut

Innsiden ut

Tittel: Innsiden ut (org. Inside out)

Annen info: spilletid: 1time 31 minutter; aldersgrense 6 år


Hender det at du ser på noen og lurer på hva som foregår i hodene deres? Innsiden Ut tar deg med på en fartsfylt reise gjennom bevisstheten for å svare på akkurat det spørsmålet. Inne i 11-åringe Rileys hode jobber fem følelser hardt på hovedkontoret, ledet av optimisten Glede. Hun gjør alt for at Riley skal forbli lykkelig, uansett hva som skjer, og sammen med seg har hun de andre følelsene Frykt, Sinne, Avsky og Sorg.


Denne filmen har jeg hørt mange skryte av (med rette). Jeg liker mange av Pixar sine filmer, de er stort sett veldig underholdende, og denne filmen er inget unntak. Jeg lurer jo litt på om fem følelser er det vi har; og at det bare virker som mange flere fordi de mikses en del?

Følelsene må lære seg å samarbeide, men ikke alle har lett for det. Enkelte vil gjerne ha mer kontroll enn andre. Selv om jeg syns Avsky var fasinerende, var jeg glad for at hun bare hadde en birolle (det passet hun veldig godt til). Jeg vet ikke om det var meningen fra filmskapernes side, men min favoritt var Sorg. Hun var herlig og jeg ville bare at hun skulle bli passet på best mulig. Hun gjorde på mange måter ikke så mye av seg, men hun hadde likevel så utrolig mye å bidra med!

Dette var som sagt en utrolig underholdende film, og hadde et par twister jeg ikke var helt forberedt på. I mitt eget hode var det stort sett Glede som jobbet veldig hardt mens jeg så denne filmen, men Sorg hadde absolutt en verdig gjesteopptreden hun kan være veldig stolt av. (det ville nok vært rart om Frykt, Sinne og Avsky hadde gjort gjesteopptredener mens jeg så denne filmen, så jeg er glad for at det ikke skjedde :p )

Dette er en super film som både små og store kan kose seg masse med. Dessuten, om du ser filmen på DVD; husk å få med Riley’s første date? den er et must å se! 🙂

Legg igjen en kommentar

