Vårnyheter jeg gleder meg til hos Gyldendal forlag

Det kommer ut mange spennende ungdomsbøker denne våren. Ja, jeg vet at «våren» har startet hos forlagene; de har tross alt bare to årstider: vår og høst. Jeg har sett på hvilke bøker jeg er spent på hos noen av forlagene. Dette er ikke alle ungdomsbøkene de gir ut, men det er de bøkene jeg er mest spent på. Dagens bøker kommer fra Gyldendal forlag.

Basic CMYK Denne boken er allerede ute, men siden jeg er nysgjerrig og ikke har rukket å lese den, får den være med på denne listen likevel. Så vidt jeg kan se handler det om å ha et arr, løping og forelskelse.

Drømmenes andre bok  Dette er bok to i en serie hvor jeg leste og likte første boken. Hemmeligheter, det å gå i søvne, mareritt, ny familie og en bestemor. Forventes 9.februar.

En annen dag Dette er også bok to i en serie hvor jeg har lest og likt bok en (Hver dag). Jeg fant ikke noe norskt cover, derav det engelske. Dette er Rhiannons versjon av Hver dag, hvordan hun også har et sett med regler hun forsøker å følge, akkurat som A. Forventes 30.mars.

Hva er greia Maggie er blitt blind og livet går sakte, men sikkert nedover. Lyspunktet kommer i form av tiåringen Ben, som Maggie faktisk kan se. Ulempen er at Ben er døende; men hvorfor kan Maggie se ham? Forventes 4. april.

Engel i snøen Engel i snøen av Anders Totland. På nynorsk. Bursdag, sykdom, det å verne foreldre og død? Forventes 8. mai.

Offeret Jeg har lest bok en (Flukten) og bok to (Øya) i serien og siden dette er bok tre i Beta-serien vil jeg jo lese den også. Hvordan skal ungdommene kjempe, med våpen eller kunst? Forventes 20. mai.

Legg igjen en kommentar

