Februar-lesing

Jeg hadde store planer i januar, jeg skulle starte den første måneden i året med å lese ti bøker. Jeg feilet; jeg leste fem… På den annen side var det en suksess fordi fire av bøkene syns jeg var veldig bra; den siste er jeg usikker på om jeg likte, men den var absolutt fasinerende. Siden jeg ikke er kjent for å gi meg, prøver jeg meg på å lese ti bøker i februar istedefor, kanskje jeg gjør det bedre denne måneden?

Første bok ut i februar blir: Marlens historie, denne startet jeg på siste dagen i januar, men siden jeg bare kom 25 sider inn, så telles den som februarbok 🙂

Huset Dystopisk spenningsserie med gutter i alle rollene; bok to skal kommer i april 🙂

Svøm med dem som drukner Denne skal jeg lese til et kurs på jobben og den har fått strålende kritikker, så gleder meg litt til den 🙂

Neil Gaiman Jeg skal snakke om Havet i enden av veien i Litteraturhalvtimen på jobb, så jeg vil ha litt mer informasjon om Neil Gaiman så jeg kan snakke litt om mannen bak boken (og kanskje nevne noe av alt han har gjort).

The sword of Shannara Denne boken tenkte jeg egentlig å lese i januar, men siden det ikke skjedde prøver jeg igjen i februar.

Fordi overlevelse ikke er nok Jeg har mye om den engelske utgaven (Station eleven) av denne boken, så når vi kjøpte den inn til biblioteket bestemte jeg meg for at jeg ville lese den med en gang 🙂

Spiongutten Gutt som hovedperson, andre verdenskrig, spioner og masse spenning? Jeg vil lese!

Mr. Kiss and tell Jeg trenger mer av Veronica Mars i livet mitt! (Dessuten oppfyller denne boken to av mine lesemål for året: lese ferdig en serie og bok kjøpt i 2015).

De dødes tjern Dette er ikke utgaven jeg har, men jeg likte coveret på denne. Denne har jeg hatt lyst til å lese lenge og den har stått lenge i bokhyllen min. Dessuten er den på listen over 1001 bøker du må lese før du dør 🙂

Fahrenheit 451 Dette er en lydbok jeg har hørt på i omtrent to måneder nå; ikke fordi den er kjedelig (den er ganske interessant faktisk), men fordi jeg sjeldent suser meg til å høre på lydbøker. Jeg tar den med her (da blir listen på ti bøker) så kanskje  jeg får meg til å høre på den siste CD’en også. Ja, jeg har bare en CD igjen å høre på. (Ting tar tid, ok?)

Så, dette er listen over hva jeg har lyst (og planer) om å lese i februar. Siden det er skuddår, så har jo februar 29 dager i år, og er dermed ikke nevneverdig kortere enn de andre månedene i året.

Det store spørsmålet blir jo: kommer jeg til å klare å lese alle ti bøkene? Fortell meg gjerne hvilke bøker du har planer om å lese i februar (eventuelt bare hvilken bok du leser nå om du ikke er planleggingstypen :p )

Legg igjen en kommentar

