Girl online: Penny har en hemmelighet

Girl online

Tittel: Girl online: Penny har en hemmelighet (Girl online #1)

Forfatter: Zoe Sugg; Oversatt av Hilde Stubbhaug

Forlag: Aschehoug


Penny blogger anonymt om alt som er viktig i livet: vennskap, gutter, forelskelse og panikkanfall. Når hun møter Noah, deler hun opplevelsen på bloggen. Men Noah har en hemmelighet, og snart koker det i sosiale medier.


Første tanken jeg hadde når jeg var ferdig med boka: åh, så søt den var, men ikke på en «klissete» måte 🙂

Det å starte en blogg og holde den anonymt, mange av oss har gjort det, så det kunne jeg definitivt kjenne meg igjen i. Derimot blogger jeg om bøker og omtrent ingenting annet (kanskje jeg etterhvert skal nevne andre ting også?). Å skrive ned ting en tenker på er alltid en god ide, du tenker gjennom ting på en annen måte når det kommer ned på papiret (eller på skjermen :p ). Jeg syns denne historien var en herlig og lett historie. For meg så virket Penny reell med tanke på venner og uvenner, blogging og panikk.

Noah var noe for seg selv, nesten litt for perfekt enkelte ganger. Men: ingen er perfekte… Når det gjaldt Penny – foreldrene hennes var hele tiden til stede i historien, på en god måte etter min mening. Foreldrene til Elliot kan du få gratis av meg; eller, de burde kanskje ikke hatt barn? Elliot selv derimot, en fyr mange burde kjenne. Sånne mennesker burde man ta vare på 🙂 Bella var en skjønn og sjarmerende bi-karakter, det samme med Sadie Lee (kan jeg få smake på noen av kakene hennes?)

Alt i alt en bok som gikk raskt å lese, var underholdende, og tidvis realistisk.

Fortsettelsen av historien kommer i boken Girl online: På turné, og kommer sannsynligvis i september 2016. Så da vet jeg en bok jeg skal lese i slutten av året i alle fall 🙂

Legg igjen en kommentar

