Smakebit: Havet i enden av veien

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag som er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

Årets første smakebit fra meg kommer fra Nail Gaiman: Havet i enden av veien. Jeg er kommet omtrent halvveis i boken og den er bare helt herlig! Smakebiten kommer fra slutten av første kapittel.

Jeg savnet Fluffy [en kattunge]. Jeg visste at man ikke bare kunne erstatte noe levende, men jeg våget ikke klage til foreldrene mine om det. De ville ikke forstått at jeg var lei meg – det var da tross alt slik at selv om kattungen min var blitt drept, var den også erstattet. Skaden var gjort opp for.

Alt kom tilbake, og allerede mens det kom tilbake visste jeg at det ikke kom til å vare lenge: alt det jeg husket der jeg satt på den grønne benken, ved den lille dammen Lettie Hempstock en gang hadde overbevist meg om at var et hav.

Havet i enden av veien

Dette er andre bok jeg leser av Neil Gaiman, den første var Stardust. Jeg vet med meg selv at når jeg har lest ut denne blir jeg nødt til å lese mer av ham fordi han skriver så utrolig godt. Spørsmålet blir jo hva jeg skal fortsette med…

Har dere lest denne boken eller andre bøker av Neil Gaiman? I så fall, hvilke bok burde jeg fortsette med?

17 thoughts on “Smakebit: Havet i enden av veien

  1. Neil Gaiman er en fantastisk forfatter. Jeg tror jeg har lest alt han har gitt ut, så jeg har noen forslag.
    Neverwhere er min favorittbok av ham, og så synes jeg Good Omens er fantastisk. The Sleeper and the Spindle er også meget bra 🙂 Men han ble først kjent for tegneserien the Sandman. De er nå samlet i 10 bind. Jeg har dem selv, men første gangen jeg leste dem lånte jeg dem på biblioteket. God lesing!

    Lik

Legg igjen en kommentar

