Januar-lesing

Januar er måneden med nytt år, nye muligheter. For å klare målet med å lese 120 bøker i år, burde jeg lese 10 bøker hver måned. Så her kommer de ti bøkene jeg har tenkt å starte dette året med:

Alt du kan ønske deg Bok på nynorsk; jeg leser for lite av denne målformen. Jeg har lest bøker av denne forfatteren før som jeg har likt, derfor tenkte jeg at denne kunne være et godt valg.

Glimt Nok en bok på nynorsk; samme begrunnelse som forrige bok. Dessuten har jeg hørt det skal være spøkelser i denne boken 🙂

Havet i enden av veien Jeg har lest for lite av Gaiman, så jeg må prøve å rette opp i det :p

En bønn for de bortførte Høres spennende ut, kanskje jeg kan bruke den på Litteraturhalvtimen på jobb?

1q84 Vi skal lese bok 1 av denne i lesesirkelen jeg er med i; må være ferdig i slutten av januar siden vi skal diskutere den da.

Marlens historie Endelig skal jeg få lest fortsettelsen av I morgen er alt mørkt.

The sword of Shannara Dette skal jo bli en TV-serie, så vil lese bøkene først. Selv om forsidebildet her er på engelsk, skal jeg lese boken på norsk (det var det vi hadde på biblioteket).

Din, alltidHøres ut som interessant bok; et alternativ til Litteraturhalvtimen på biblioteket?

Mr. Kiss and tell Endelig!! Nå har jeg hatt denne i bokhylla i over et halvt år, og gledet meg masse til så det er på tide å få lest den 🙂 (bonus med å lese denne boken: fullføre en serie (?) og lese bok kjøpt i 2015)

The girl with all the gifts Denne kjøpte jeg også i 2015, så det er på tide å få lest den 🙂 (bonus med å lese denne boken: målet med å lese bøker kjøpt i 2015…)

Er det noen som har lest noen av bøkene jeg skal lese i januar? Hva syns dere i så fall om dem?

Hvilke bøker skal dere lese i januar?

Legg igjen en kommentar

