Solospill

Solospill

Tittel: Solospill (Solitaire)

Forfatter: Alice Oseman; oversatt av Heidi Sævareid

Forlag: Mangschou


Jeg heter Tori Spring. Jeg liker å sove og jeg liker å blogge. I fjor hadde jeg venner. Men den delen av livet mitt er over nå. Nå har jeg bare Solospill. Og Michael Holden.Jeg aner ikke hva Solospill prøver på. Og jeg bryr meg ikke om Michael Holden. Jeg gjør ikke det. Helt sant.


Jeg gledet meg til å lese denne boken, den hørtes interessant ut. Når jeg nå har lest ut boken, vet jeg ikke hva jeg syns. Den var fasinerende, jeg la den jo ikke fra meg, men jeg klarer ikke forklare hva jeg likte med den. På den annen side, jeg klarer ikke si hva jeg ikke likte med den heller. Hm, kanskje boken rett og slett er for ubeskrivelig for meg; veldig bokstavlig?

Tenåringen Tori virker depressiv, men selv virker hun til å mene at hun har vært kynisk hele livet. Hun går gjennom livet uten å føle så mye, hun prøver i alle fall å ikke føle noe. Hun er distansert fra det meste, også venner og skole. Brødrene sine er de to hun prater med, men Oliver er liten og Charlie har sine problemer. Det tar lang tid før en blir fortalt akkurat hva som har skjedd med Charlie; og det er helt greit for min del. Det er Tori som nok er mitt største problem. Jeg forstår meg ikke på henne, på noe som helst vis. Er det sånn det er å være tenåring i dag? Min tanke er at det må være slitsomt.

Boken forvirrer meg, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tenke og si om den. Jeg klarte ikke se for meg nesten noe av historien i boken, og føler meg veldig distansert fra den. Noe som gjør den interessant kanskje?

Er det andre som har lest boken? Hva syns dere, klarer dere å formulere hva dere syns om boken?

Legg igjen en kommentar

