Desember-lesing

November var en bra måned for bøker og lesing. Jeg leste totalt 11 bøker i november 🙂 Blant disse bøkene var to norske fantasy-serier: Ravneringene av Siri Pettersen og de to første bøkene i Kire-serien av Tonje Tornes (jeg vil gjerne har fortsettelsen der med en gang takk 🙂 ) November er også måneden for Litteraturuka i Vestfold, hvor jeg var på flere av arrangementene; blant favorittene var Fantasyturneen og Josef Yohannes med The urban legend i Sandefjord og Vrengt på Tønsberg og Nøtterøy bibliotek.

Desember; siste måneden i året; snart jul og mye som skjer. Jeg har hatt som mål å lese 120 bøker i 2015, og for øyeblikket har jeg startet på bok nummer 106…

Du, jente Dette er bok nummer 106, oversatt fra arabisk (!)

Hvis det var krig i Norden Hørte om denne boken på Ungdomsbokgilde, og fant ut at den måtte jeg bare lese. Den har samme størrelse som et pass, så den er kort, men jeg tror den er veldig sterk…

LegendenDystopi, har hørt en del om den på BookTube (for en stund siden).

Bienes historie Bok som har fått mye omtale (og lange ventelister på biblioteket), og jeg likte ungdomsboka til forfatteren (Battle).

Carry on Rainbow Rowells nyeste; fantasy og basert på noe fra boken Fangirl av samme forfatter 🙂

#alfahann Kanskje noe jeg etterhvert kan anbefale for gutter?

Dronningen av Tearling Fantasy, har hatt lyst til å lese den siden første gang jeg hørte om den.

Solospill Blogging og et spill av noe slag? vet ikke så mye om den, men baksideteksten gjorde meg nysgjerrig.

Blodets galskap Norsk fantasy, tror det er en debut. Sett positive ting på facebook.

A knight of the seven kingdomsSiste fantasybok på lista; jeg har ikke lest A song of ice and fire, men jeg har sett TV-serien Game of thrones.

Girl onlineEn blogger har skrevet bok, det har vært mye snakk om den og jeg ble nysgjerrig.

Selv med denne lange listen over bøker jeg vil lese i desember, kommer jeg bare opp i 116 bøker om jeg leser alle her. Rekker jeg enda fire til for å nå målet mitt?

Har du lest noen av bøkene jeg ønsker å lese; hva syns du om dem? Hva har du planer om å lese i desember eller venter du mest på julen?

Legg igjen en kommentar

