Nimona

Nimona

Tittel: Nimona

Forfatter: Noelle Stevenson

Kilde: lånt på biblioteket


As sidekick and supervillain, Nimona and Lord Blackheart are about to wreak some serious havoc. Their mission: prove to the kingdom that Sir Ambrosius Goldenloin and his buddies at the Institution of Law Enforcement and Heroics aren’t the heroes everyone thinks they are.


En grafisk roman på engelsk om drager, vitenskap, helter og skurker. En herlig historie hvor Nimona er en fantastisk hovedperson. I starten har hun en forkjærlighet for å skulle drepe folk, men Lord Blackheart klarer å stoppe henne. Det å være skurk handler ikke bare om å drepe folk, men å drive med kriminalitet og generell skurkestreker. Lord Blackheart er riktignok ikke en helt vanlig skurk, han startet nemlig på helteskolen sammen med Sir Goldenloin. (Forresten, les navnet til «helten» en gang til, Goldenloin, hvordan kommer forfatter opp med sånne navn?).

Tegningene var mye i mørke farger, men også mye rødt når alvorlige ting skjedde. De var ikke de mest detaljerte tegningene jeg har sett, og det var helt greit. Jeg leste teksten og så på bildene, men jeg følte ikke noe behov for å studere alle tegningene lenge for å få med meg alle detaljene.

Jeg syns historien var underholdende, men den kan også passe for yngre lesere (så fremt de kan engelsk…). Historien i bokform er basert på en web comic forfatteren har skrevet (som jeg ikke har lest, så kan ikke si noe om den). Anbefales 🙂

Legg igjen en kommentar

